את אביטל, שחקנית ומורה לתיאטרון לקח לי זמן לפצח. אולי בגלל הנטייה שלי להתרחק מכל מה שנוצץ מדי. בשנה שעברה, כשילדיי החליטו ללכת לחוג תיאטרון, בעודי מנסה לדחוק הצידה את חוויותיי הקשות משיעורי הדרמה שלי, החלטתי לזרום. נדהמתי מהאנרגיה של אביטל, המורה, כבר בשיעור הראשון. לא הייתי בטוחה למה לייחס את ההתלהבות שלה מעצמה – האם לגימיק, האם לאישיות או האם לחוכמה שכך זה עובד כאן בארץ (כדי למשוך ילדים, או קהל, אנחנו זקוקים לסוג של שואו). הילדים היו מרותקים. לי לקח קצת יותר זמן.
כפי שאתם כבר יודעים, אני כל כך אוהבת להיות מופתעת מאנשים לטובה. כך קרה, שבמהלך השנה פשוט התאהבתי באביטל, ועוד יותר בעבודה שלה עם הילדים. במהלך החלק הראשון של השנה הם שיחקו, התחפשו, יצרו דמויות. בזמן הזה, במיומנות מעוררת התפעלות, אביטל התבוננה ולמדה כל אחד מהם. מתוך המשחק שלהם והאימפרוביזציות שעשו באופן חופשי בכל שיעור, היא בנתה הצגה שלמה מיוחדת להם לסוף השנה (וכן, הבנתם נכון. לכל קבוצה היא כתבה הצגה מיוחדת וחדשה לגמרי, ואז גם ביימה אותה). ואז הילדים התחילו להתכונן. אביטל עיצבה את הבמה, תלבושות, אביזרים. היא נתנה לכל ילד קלסר ובו הטקסט של ההצגה כולה (16 עמודים שלמים!), ותפקידו של כל ילד מסומן. הילדים נדרשו ללמוד בעל פה, ואביטל התעקשה על חזרות, הוסיפה מפגשים על חשבונה, תפרה עוד אביזר ועוד תלבושת ועשתה שמיניות באוויר כדי שההצגה תהיה מוצלחת ואיכותית. והיא היתה כזו.
עכשיו אתם כבר מבינים מדוע אני כל כך מעריכה את אביטל? חוסר פשרות וטוטאליות. היא דורשת מעצמה הרבה. היא מצפה גם מהילדים (וכן, גם מההורים שלהם) להשקיע בחוג (למשל לסייע לקטנים וגם לגדולים יותר ללמוד בעל פה את התפקיד שלהם), והתוצאה היא הרבה מעבר לעוד הצגה מושקעת, או עוד ילד על במה. אני אסביר תכף למה. אבל לפני זה, רקע קצר על אביטל.
אביטל כמעט נולדה על הבמה. אביה היה שחקן תיאטרון, והיא החליטה לצאת לאוויר העולם כשהוריה היו בדרך למסיבת פורים של התאטרון. היא תמיד חשבה שתהיה שחקנית. היא למדה בתלמה ילין ולאחר הצבא גם בבית צבי, שיחקה בתאטרון הילדים והנוער (ואפילו זכתה בפרס שחקנית מצטיינת), וגם לימדה משך כל השנים הללו. במהלך העבודה על הבמה, היא הבינה שיש למסע הזה מחיר שהיא, באופן אישי, לא מוכנה לשלם. כך יצא שזכינו, והיא הפכה למורה לתאטרון באופן מלא.
מה שאביטל למדה את ילדיי הוא שכל מקצוע, גם אם הוא נראה נוצץ, טומן בחובו השקעה, לימוד, מחשבה, עומק, ידע ועבודה רבה. לא יכולתי לבקש יותר.
השנה, לאחר שנים רבות של הוראה, אביטל יצאה לעצמאות ופתחה את הסטודיו – במה צעירה לתיאטרון בבית האבות משען, בנאות אפקה, באווירה אינטימית ונעימה עוד יותר. הבת שלי החליטה להמשיך גם השנה, והקפיצה שהיא עשתה ביחס שלה לבמה משנה שעברה מצליח לרגש גם אותי וגם את אביטל, הקשובה כל כך לכל ילד.
אביטל מאפשרת לי להעניק לבתי מתנה אמיתית לחיים…
אביטל קורמן כרמון – במה צעירה לתאטרון. חוגי תאטרון לילדים, נוער ומבוגרים.
דוגמא לעלות החוגים (פעם בשבוע) – ילדים – 250 ₪ לחודש.
טל' לפרטים: 050-9977119
אביטל מציעה לקוראי הבלוג שיעור ניסיון באחריות (מי שלא נרשם, לא משלם).
ויש גם חוג תיאטרון למבוגרים, עם המורות נעמי פרומוביץ ודינה בליי. מומלץ במיוחד.
לדף הפייסבוק, לאתר
ולסיום – אם מדברים על משחק – השחקן האהוב עלי, שמדי פעם חוטא בשירה…
[…] את שיעורי הדרמה השוטפים בסטודיו מעשירים מפגשי אורח עם מורים מקצועיים נוספים וסיורים בתיאטראות השונים, או צפייה בהצגות תיאטרון ומפגש לשיחה עם במאים ושחקנים. אביטל פועלת מתוך כבוד רב והבנת נפש תלמידיה. אביטל בוגרת בית צבי ואף לימדה בבית צבי ובמסגרות מקצועיות נוספות למבוגרים ילדים ונוער לפני שהקימה את במה צעירה לתיאטרון. שיחקה בקולנוע ובתיאטראות שונים בארץ ובשנים האחרונות היא מאמנת ומכינה סטודנטים ושחקנים לאודישנים ובחינות כניסה. אביטל היא דור שני לאנשי תיאטרון שממש גדלה על הבמה ומאחורי הקלעים. עוד על אביטל כאן. […]