
יש לך עסק מקומי? המילה שיווק מלחיצה אותך? נו, ברור. בין פיתוח עסקי, מכירות וניהול הכספים, מישהו צריך גם לעבוד בשביל העסק, לא? אז איפה עכשיו נכניס את מאמצי השיווק בין כל אלה?
כתבתי לא מעט על שיווק מקומי, בין השאר כי אני מאמינה ששיווק מקומי הוא בכל זאת קצת שונה. כשהעסק רואה את הקהילה, ומחליט לפתח איתה מערכת יחסים, ולא רק להתנהל כמוכר מול קונה, משהו יכול להשתנות. זה יכול להשפיע לטובה לא רק על העסק, אלא גם על הקהילה. עוד על כך, תוכלו לקרוא כאן.
הצרכנים מבינים שלאט לאט העסקים המקומיים נכחדים. זה קורה עם כל סופר חדש שנכנס לאזור. אבל ההבנה הזו קיימת בעיקר בראש, באופן תיאורטי. כשהם מבצעים את הקניה השבועית שלהם, הזול, הנוח והנגיש מנצח.
העסקים המקומיים זקוקים, היום יותר מתמיד, לאפשרות לחשוף את עצמם בפני הקהל המקומי. הם זקוקים לפרסום שיש לו השפעה על הקהילה.
אחת הבעיות של עסקים מקומיים היא שהם מתקשים להתחרות בתקציבי הפרסום של הגדולים, והם מוצאים את עצמם ללא חשיפה לעסק שלהם. העידן הדיגיטלי לא פתר את הבעיה. רוב הפרסומות שאנחנו נתקלים בהן כוללות רשת זו או אחרת, שיכולה להרשות לעצמה לקפוץ לנו מול העיניים בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל.
אולי דווקא תבוא הישועה מהתמקדות במקומי?
יותר ויותר משווקים מבינים כמה כוח יש למקומי. הנה כמה נתונים מעניינים:
- 72% מהצרכנים שביצעו חיפוש לוקאלי (בגוגל, בפייסבוק וכד'), גם ביקרו בעקבות החיפוש בחנות או עסק ברדיוס של 8 ק"מ.
- 30% מהחיפושים במכשירים סלולריים קשורים למיקום.
- 28% מהחיפושים של עסקים קרובים הסתיימו ברכישה.
- חיפושים לוקאליים מובילים כ 50% מהצרכנים לבקר פיזית בחנות או עסק תוך יום מרגע החיפוש.
- 78% מהחיפושים במכשירים סלולריים מסתיימים ברכישה אוף ליין.
אהה! יש משמעות ללוקאלי גם בעולם הגלובאלי! נשמתי לרווחה.
איך, אם כן, יכולים העסקים המקומיים לחשוף את עצמם בפני הקהילות המקומיות שלהם, ולהציע להם קניה או שירות שיתחרה ברשתות?
- ע"י שמירה על איכות מעולה.
- באמצעות פריטים ייחודיים שאי אפשר למצוא ברשתות.
- ע"י תרומה לקהילה – חסויות לאירועים, העסקת עובדים מהקהילה, שיתופי פעולה מקומיים עם עוד עסקים מקומיים, ועוד.
- ע"י בניית מערכת יחסים עם הקהילה, כזו שתתן לקהילה להבין שהיא לא רק לקוח. הנה כמה דוגמאות.
- ע"י שימת דגש בפרסום ובשיווק על המקומי (תוכלו לקרוא עוד על זה כאן)
- ע"י חשיפה ממוקדת בפלטפורמות מקומיות (למשל בבלוג המקומי).
- ע"י שיח פתוח עם הקהילה בכל האמצעים – הפיזיים (בקרו בעסקים אחרים, השתתפו בקבוצת נטוורקינג מקומית וכד') והוירטואלים (למשל מעורבות בקבוצות הפייסבוק השכונתיות, ולא רק לשם פרסום).
תרצו עזרה בכתיבת תוכן שיהיה לו דגש על המקומי? רוצים רעיונות למערכת יחסים עם הקהילה? חושבים על שיתופי פעולה עם עוד עסקים מקומיים? רוצים להשתמש בבלוג הזה כדי לקבל חשיפה מקומית? אני יכולה לסייע לכם! צרו קשר וניפגש לכוס קפה.
[…] מנסים לחשוב מחוץ לקופסא. למשל – אם אתם עסק מקומי, יכול להיות ששווה להתחיל לפתח מערכת יחסים עם הקהילה המקומית, ולא רק למכור לה. אני בטוחה שזה ישתלם עם הזמן. עוד קצת על שיווק מקומי, כאן. […]