אבל למה זה עובד? איך זה עובד? ואיפה שמים אותו?
הפוסט השבועי שלי מיועד הפעם לעסקים הקטנים האהובים עלי כל כך. אני מניחה שכולם כבר הבינו שתוכן הוא המלך הבלתי מעורער של השיווק. אבל איפה אפשר לשים אותו? ולמה זה בכלל כל כך חשוב?
נתחיל, כמו שצריך, בהתחלה.
מהו שיווק באמצעות תוכן?
מדובר בגישת השיווק החביבה לא רק עלי, אלא גם על מעל 86% מהמותגים בעולם. ולא סתם. הרעיון הוא לקרב לקוחות פוטנציאליים לעסק שלכם, מבלי למכור להם ישירות, אלא לספק להם תוכן שמעניין אותם. התוכן העצים אותם? עורר אותם? נתן להם השראה או ריגש אותם? הרי שכבר העסק שלכם יצר איתם אינטראקציה רגשית חיובית. בהמשך, תוכלו גם להציע להם משירותיכם, על בסיס הקשר החיובי שנוצר.
רוצים דוגמא? הפוסט הזה שאני כותבת הוא בדיוק שיווק באמצעות תוכן. אני כותבת לבעלי עסקים במטרה לתת להם ידע חשוב, וכך מעצימה אותם. דרך התוכן הזה הם מכירים אותי, ונוצר קשר מבלי שעדיין מכרתי להם דבר. אבל חכו, גם זה יגיע 😊
למה שיווק באמצעות תוכן עובד?
כמה, מ1 עד 10, אתם שונאים פרסומות? ובכן, גם אני. כנראה שגם הלקוחות שלכם. מסתבר שכ 81% מהגולשים עוזבים אתרים בגלל פרסומות. וחלק גדול מאיתנו פשוט פיתח עיוורון לפרסומות האלו.
במקביל, צרכנים רוצים לבחור בעצמם יותר ויותר, מבלי שדוחפים להם פלייר, פרסומת או הצעה בזמן הלא נכון. ובנוסף, מסתבר שאנחנו צורכים בממוצע 3-5 פיסות של תוכן עד שאנחנו מחליטים על רכישה.
לקוחות רוצים תוכן, ולא פרסומות.
ואם זה המצב, הרי שהתוכן שאנחנו יכולים לייצר, בתחום המומחיות שלנו, יכול לתת מענה לאותם צרכנים.
איך שיווק באמצעות תוכן עובד?
לכל עסק יש תחום מומחיות. ובתחום הזה יש לנו הרבה מה לתת ללקוחות שלנו. הגישה של שיווק באמצעות תוכן, וזו עוד אחת מהסיבות שגורמות לי לאהוב אותה כל כך, מאמינה בנתינה של ידע וערך.
כשאנחנו נותנים ידע (שקיים אצלנו מתוקף עיסוקנו), הלקוחות לא רק מקבלים מאיתנו ערך, הם גם מבינים שיש לנו ידע, ושאנחנו חולקים ממנו בנדיבות. כל זה ממתג אותנו כבעלי עסקים מוצלחים יותר. וזה כמובן מחבר את הלקוחות (הקיימים והפוטנציאליים) אלינו.
נניח שיש לך עסק בתחום עיצוב האופנה, ואת מעצבת שמלות לאירועים. ונניח שאחת לשבועיים את מפרסמת תוכן שנותן ערך ללקוחות פוטנציאליים, כמו: איך לבחור שמלה לאירוע, איזו שמלה מתאימה למבנה הגוף, מהם הטרנדים החדשים בלבוש לאירועים, איך מתאימים את הבגדים של כל בני המשפחה זה לזה, ואילו צבעים מתאימים לגני אירועים לעומת לופטים או אולמות סגורים. ונניח שמישהי שמתכוננת לאירוע מרגש בחייה קוראת פוסט כזה, והוא נותן לה כיוון, ואז עוד אחד שנותן לה עוד מידע. היא כבר מרגישה שנתת לה משהו, שהעצמת אותה. יש סיכוי שמתישהו היא תהפוך ללקוחה שלך, או תמליץ לחברה טובה.
איפה אפשר לייצר תוכן?
תוכן כזה ניתן לייצר על כמה פלטפורמות:
· באתר או בבלוג שלנו – זה המקום האידיאלי לתוכן איכותי. האתר שלנו הוא נכס של העסק לכל דבר, וירטואלי ככל שיהיה. התוכן האיכותי, העמוק שלנו אמור להיות בו. ככל שיהיה באתר שלנו תוכן איכותי יותר, עקבי ובעל ערך ללקוחות שלנו, כך הוא ימתג אותנו, יקדם את האתר שלנו וכמובן יגרום ללקוחות להתחבר אלינו. האתר שלנו הוא למעשה הנכס הדיגיטלי היחיד שבאמת שייך לנו וזה אומר שאנחנו יכולים לעשות איתו מה שבא לנו. עוד על נכסים דיגיטליים וההבדל ביניהם תוכלו לקרוא כאן.
· רשתות חברתיות – דף עסקי בפייסבוק, ערוץ ביוטיוב, חשבון באינסטגרם או קבוצה בלינקדאין, ויכולתי להמשיך עם זה עוד ועוד. בכל אחת מהרשתות החברתיות ניתן לייצר תוכן שיקרב אליכם אנשים. חשוב להבין שהנוכחות שלנו ברשתות חברתיות חשובה מאוד כי אנשים צורכים דרכן תוכן. חשוב לא פחות לדעת, עם זאת, שהתוכן שלנו שם לא ממש שייך לנו ונתון למרותם של בעלי הפלטפורמה שבחרנו, או שינויי האלגוריתמים התכופים.
· מנועי חיפוש – גוגל כמו גוגל. השתלטה לנו על החיים, על החיפוש ועכשיו היא מנסה להציע לנו גם מקום לתכנים שלנו. כדאי להיות גם שם. צאו והכירו את האפשרות של הקמת נוכחות עסקית בגוגל, ואל תשכחו שיש לכם גם אפשרות להכניס לשם תכנים.
· ניוזלטרים – שיטת השיווק הזו, שהיום נחשבת עתיקה במושגים דיגיטליים, עדיין עובדת מצוין. גם בניוזלטרים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים תוכלו לתת תוכן שיש בו ערך. רשימת התפוצה שלכם היא נכס חשוב שכדאי מאוד לטפח.
· אתרי תוכן, בלוגים של אחרים, פורטלים למיניהם וכד' – גם אם התוכן שלכם יתארח במקומות אחרים, הוא יכול לעבוד עבורכם. כדאי לבחון באילו אתרים כדאי להתארח, איך עושים זאת והאם זה שווה את המאמץ.
לפני שאתם בוחרים את המקומות שאתם רוצים להיות בהם, צאו ולמדו מה מתאים לכם, לתחום שלכם והכי חשוב – ללקוחות שלכם. ניהול של תוכן הוא לא פשוט, וכדאי להגיע אליו עם מטרות ברורות ואסטרטגיה מסודרת.
איך כל אלו עובדים יחד?
כמו שכבר הבנתם, אני מאמינה שהתוכן האיכותי שלכם צריך לקבל את הבית הראוי לו, וזה כמובן האתר או הבלוג שלכם. כשאנשים צורכים תוכן איכותי באתר שלכם, הם יכולים לקרוא עליכם, להמשיך לצרוך עוד תכנים, וכמובן ליצור קשר לבסוף. לכם יש חופש מלא בכל הקשור לתכנים האלה: הם שייכים לכם מבחינה חוקית (ומוגנים בזכויות יוצרים), תוכלו להפיץ אותם, לעצב אותם, לשלוח אותם ולשנות אותם כמה שתרצו.
הרשתות החברתיות, מנועי החיפוש או אתרים אחרים אמורים להשתמש בתוכן כדי להביא את הלקוחות הפוטנציאליים, בסופו של דבר, אליכם. כלומר אל האתר שלכם. כתבתם פוסט בפייסבוק? דאגו שידעו שיש לכם גם אתר. צילמתם תמונה מוצלחת באינסטגרם? אין מצב שבחשבון שלכם אין מידע על העסק שלכם. כתבתם פוסט אורח לאחד מאתרי התוכן? אל תשכחו לינק בסוף לעוד תכנים שלכם, רצוי באתר שלכם.
ואיך, לעזאזל, מתחילים?
קודם כל, נושמים עמוק.
אני ממליצה לצאת וללמוד עוד על הגישה של שיווק באמצעות תוכן, על הקהל שלכם, על הפלטפורמות השונות. מתוך זה תוכלו להחליט איפה כדאי לכם להיות, אילו תכנים כדאי לכם לייצר, ואיך הם ישתלבו במיתוג העסק שלכם. זה נכון, יש הרבה על מה לחשוב, ויש הרבה מה ללמוד, אבל כמו שאמר סת גודין – גישת השיווק באמצעות תוכן היא שיטת השיווק היחידה שנותרה לבעלי עסקים היום. ואם הוא אומר? כדאי שנקשיב.
כל הגישה הזו של שיווק באמצעות תוכן יכולה להלחיץ. כי למי יש זמן לייצר תכנים עכשיו? ואיך מחליטים באילו פלטפורמות כדאי לייצר תוכן? ומי בכלל יודע לכתוב? והאם אנשים באמת קוראים?
יש לי תשובות לכל השאלות האלה, ועוד רבות אחרות שמתעוררות. אבל זה כבר יקח בלוג שלם ולא רק פוסט. מוזמנים לקרוא עוד בבלוג המקצועי שלי, ואני מבטיחה שלפחות חלק מהשאלות שלכם יקבלו מענה.
ואתם תמיד מוזמנים לבוא ולהתייעץ איתי על כל ענייני התוכן האלה.
ואת כל הקידמה הזו, בואו נאזן עם קצת נוסטלגיה 😉
אבל היי – גם הוא אומר שכדאי להתחיל…
מה דעתכם? אשמח לשמוע