לאחרונה אירחתי לא מעט בעלי עסקים מקומיים, עם טיפים לקהילה. הפעם, אני כאן, עם טיפ משלי, לבעלי העסקים המקומיים:
בעלי עסקים, בטח כבר שמעתם את זה – השיווק המסורתי כבר לא עובד כמו פעם. זה הזמן לכניסתו של השיווק החדש – שיווק באמצעות תוכן. אתם תוהים מה זה בדיוק?
שיווק באמצעות תוכן היא גישה שיווקית המבוססת על כתיבה והפצה של תוכן עקבי, רלוונטי ובעל ערך לקהל מוגדר היטב, כדי להביא אותו, לבסוף, לפעולה בעלת ערך כלכלי. הרעיון הוא שבשלב הראשוני, במקום רק למכור את המוצרים שלכם, תפתרו לקהל שלכם בעיות וכך תקרבו אותו אליכם.
כיום כ 88% מהמותגים משתמשים בשיווק באמצעות תוכן. אבל החוכמה האמיתית היא לא רק לשווק באמצעות תוכן, כי כולנו כבר הבנו ש"תוכן הוא המלך", אלא לתת תוכן שיש בו ערך.
לאחרונה העברתי כמה סדנאות כתיבה וקורסים לבעלי עסקים קטנים, ושמעתי שוב ושוב על המצוקות שיש להם עם כתיבה בכלל, ועם המושג הזה של ערך בפרט. כבעלי עסקים קטנים, יש לנו נטייה להיות כל כולנו בעסק שלנו. מה שנראה לנו כמובן מאליו, מעניין ובעל ערך, לאו דווקא מעניין את הלקוחות והקוראים שלנו.
על מנת להתחיל לדבר על תוכן בעל ערך, אנחנו צריכים קודם כל לעשות סוויצ' – אנחנו לא מדברים על עצמינו, על המוצרים או השירותים שלנו, כי אנחנו לא מעניינים אף אחד. לקוחות יבואו וקוראים יקראו את התוכן שלכם אם הם יבינו מה יוצא להם מזה.
השלב הראשון שעליכם לעשות על מנת לחצות את הגשר לצד השני, לצד בו נמצאים הלקוחות שלכם, הוא לצאת להכיר אותם. דברו איתם, שאלו שאלות, בקשו משוב ותנסו להבין מה באמת מפריע להם ואילו בעיות יש להם. המוצר או השירות שלכם יכול לפתור להם בעיות או לעזור להם? מצוין! זה הזמן לתת להם להבין את זה.
כשאתם פותרים בעיות, מעוררים השראה, מקשיבים לצד השני או מלמדים אותו משהו שהוא לא ידע, אתם למעשה מקרבים אותו אליכם. כי כולנו רוצים להיות בצד הזה שמקבל ערך. לאחר שקירבתם את האנשים אליכם, תוכלו בעדינות לנסות לתת להם להבין איך אתם יכולים לעזור להם.
השלב השני הוא להבין שנתינה היא ה-דבר. בעלי עסקים מפחדים פעמים רבות לתת תוכן "בחינם". אבל אני מאמינה שהנתינה הזו תחזור אליכם בגדול. מוזמנים לקרוא על למה כדאי לתת תוכן ללקוחות בחינם, כאן. והנה תקצירי הדברים:
- כי כשיש לנו הרבה מה לתת, זה בעצם אומר ללקוחות שלנו שאנחנו מומחים בתחומינו, בעלי ידע, ממוקדים ויודעים איך להעביר את זה הלאה.
- זה מעיד על נדיבות. ומי לא רוצה להיות בקרבת אדם נדיב? גם הלקוחות שלכם יעריכו את הנדיבות הזו. הם יעדיפו לבוא לטיפול או לקנות שירות אצל אדם נדיב עם נתינה.
- אם אנשים לא ימצאו מידע אצלכם, הם ימצאו אותו במקום אחר. הרשת מוצפת במידע. למה שלא תהיו אתם אלו שמספקים אותו ללקוחות וללקוחות הפוטנציאליים שלכם?
- במקרה הכי גרוע, פתרתם למישהו בעיה מבלי שהוא הפך ללקוח שלכם. לכו תדעו לאן זה יוביל אותו, ואתכם בעתיד. אני מאמינה שזה רק יביא אתכם למקומות נפלאים.
החלטתם להכיר את הלקוחות והקוראים, ולתת להם ערך? השלב הבא הוא לקבל כלים ליצירת ערך כזה.
איך מייצרים תוכן שידבר אל הלקוח ואל הקוראים ויתן להם ערך? אשמח לתת לכם כלים ביום עיון שיתקיים כאן ברובע, בשיתוף עם אשה מוכשרת ומיוחדת בשם נגה שנער שויער. בואו לקרוא מה מחכה לכם שם. ואשמח מאוד לראות את בעלי העסקים המקומיים האהובים עלי כל כך, מתחילים לשווק באמצעות תוכן בעל ערך!
רוצים להתייעץ איתי על יום העיון, לבדוק אם הוא מתאים לעסק שלכם? על תוכן משלכם? על כתיבה או בלוגים? אני כאן בשבילכם!
מה דעתכם? אשמח לשמוע