אני כותבת כבר די הרבה זמן פוסטים שמציגים את העסקים ברובע ומיועדים לתושבי האזור, והנה, בפעם הראשונה אני כותבת פוסט לבעלי העסקים.
בטח כל מי שיש לו עסק יודע, שהדרכים המסורתיות לשיווק כבר פחות עובדות (בינינו, מי חיפש לאחרונה עסק בדפי זהב?). אנשים מחפשים היום עסקים באינטרנט, ולכן גם אתם רוצים להיות שם.
אני מאמינה בכוחם של בלוגים. לא רק כמובילי שינוי חברתי, אלא גם ככלי לשיווק העסק, ואפילו ככלי ללמידה שלנו על עצמנו ועל השוק בו אנו פועלים, כזה שלוקח אותנו למסע מיוחד, ושמסייע לנו לדייק את העסק שלנו.
אז אנסה בפוסט הזה, בקצרה, להסביר לכם למה כדאי לכם להקים בלוג.
בלוג, למי שקורא ותוהה, נולד כסוג של יומן רשת (מכאן שמו – web log). בלוג הוא למעשה אתר דינמי ושימושי, שמבוסס במידה רבה על האישיות של הכותב, ופתוח לדיאלוג עם הקוראים. בלוג יכול להיות אתר בפני עצמו, או חלק מאתר קיים. בבלוג כמובן תוכל להופיע גם חנות וירטואלית.
מי צריך את זה, ולמה?
בלוג מאפשר לעסק נוכחות אינטרנטית (וזה די ברור שהיום כולנו זקוקים לזה, נכון?), פשוטה, זולה יחסית ועדכנית. בלוג הוא הרבה יותר מברושור, ושימוש נכון בו יכול להגדיל לעסק את מאגר הלקוחות. הוא גם מאפשר לשמר לקוחות קיימים.
אבל אולי הכי חשוב – בלוג מביא את הפנים שמאחורי העסק לקדמת הבמה. אני כותבת כאן שוב ושוב על האנשים שמאחורי העסק, כי אני חושבת שבסופו של דבר, החיבורים שלנו הם חיבורים רגשיים – כלומר לאדם ולאו דווקא למוצר או שירות. לכן כל כך חשוב מי עומד מאחורי העסק, ובלוג מאפשר הצגה של האישיות של בעל העסק.
ויש עוד משהו. משהו קורה כשמתחילים לכתוב – המיקוד מגיע, המחשבות מסתדרות, ופעמים רבות, גם העשייה מגיעה. זו כנראה כוחה של הכתיבה, שמהווה למעשה צעד ראשון של פעולה.
איך בלוג יכול לקדם עסק?
- הצבה דיגיטלית של העסק – מקום אליו ניתן להגיע כשמחפשים את העסק. בדומה לאתר אינטרנט, זה סוג של "בית" וירטואלי לעסק.
- הצבת הידע של בעל/ת העסק בקדמת הבמה. כלומר – יש לבעל/ת העסק מה לתת.
- הזרמה דינמית של מידע וידע. כל הזמן מתווסף ערך לבלוג.
- פגישה וירטואלית ראשונית עם בעלת העסק. פעמים רבות לקוחות פוטנציאלים רוצים לראות במי מדובר, מה יש לה לתת, איך היא נראית וכד'.
- האפשרות האידיאלית להיות גם אישי וגם מקצועי. בבלוג נהוג לכתוב בנימה אישית, לחבר קוראים לעשייה שלך, בקלות ובגובה העיניים.
- בלוג נותן לנו פידבק תמידי מהלקוחות שלנו – מה הם אוהבים (ומה פחות), מה חשוב להם בעסק, באיזה נושא נדרש לתת יותר מידע וכד'.
- כתוצאה מכל אלו – בעלת העסק תמותג כבעלת ידע, כאישיות נגישה, כמישהי שיש לה הרבה ערך לתת, והיא לא מהססת לתת אותו.
אני יודעת שזה נשמע קשה ומורכב, אבל האמת היא שהדבר הכי קשה הוא להתחיל. אחד הדברים המופלאים בבלוג הוא שכל הזמן הוא משתנה, ולכן הכי חשוב – פשוט להתחיל. את השינויים, השיפורים והשיפוצים תמיד אפשר לעשות תוך כדי תנועה. כשאני חושבת על הימים של תחילת הבלוג שלי, אני מחייכת במבוכה. לא הבנתי כלום, לא תיארתי לעצמי לאן זה ייקח אותי. למזלי, קפצתי למים. מציעה גם לכם.
יש לי עוד המון טיפים ורעיונות, ונקודות חשובות. תרצו לדעת עוד? חושבים על להקים בלוג ולא יודעים איך? הכנתי מדריך שמסביר את כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל. יש בו הסבר מפורט על מרכיבי הבלוג, את כל הסיבות להקמת בלוג, הסבר על הפלטפורמות השונות, טיפים חשובים ועוד ועוד. לחצו כאן לפרטים נוספים ולרכישת המדריך.
צריכים עזרה נוספת? מילת עידוד? ליווי או סיעור מוחות? אשמח לעזור לכם. מוזמנים לפנות אלי ואתן לכם מידע נוסף.
בהצלחה!
גיל
שירה says
היי אני מאוד נהנת לקרוא את הבלוג שלך ומוצאת שהוא מרתק ומועיל לשמחתי נחשפתי כאן לכמה עסקים שלא הכרתי קודם ….מכיוון שלא מצאתי בבלוג שלך כתבה על מרכז הקניות המקסים שנמצא ברחוב בית אל בנווה שרת אשמח אם תכתבי עליו קצת בכדי שאחרים יכירו גם כן זה מרכז מסחרי מקסים באמצע שכונת נווה שרת שיש בו קצת אווירה של קנייה בשוק..יש בו כמעט הכל מספרות,פדיקור גבות וכ"ו…. קצבים, ירקנים, פיצריה, מכשירי כתיבה וצעצועים, קונטדוריה מדהימה, בית מרקחת, אופטיקה, חנות קטנה ומטריפה של ביגוד והנעלה כולל ביגוד לבית ספר, דואר, חנות פיצ'קס, כלי בית, מכולות, מעדנייה לא כשרה, חנות תבלינים וקטניות טריים ומוצרי מתיקה מחו"ל, וגולת הכותרת מסעדה קטנה "פאני אקספרס" של אוכל ביתי טרי יום יום וגם שניצלים,פאלפל וכ"ו….יהיה נחמד אם תכתבי על המקום אשר בעלי החנויות הם אנשי השכונה שגם עוזרים ותורמים למשפחות מעוטי יכולת
שירה
גיל says
שירה יקרה, תודה רבה על התגובה שלך. ממש לקחת אותי למסע הצצות במרכז, ובהחלט שכנעת אותי להגיע לשם בהקדם 🙂